Clash of Clans Hungarian Wiki
Advertisement

Az elsődleges faluban ugyanezen a néven megtalálható épület: Íjásztorony/Elsődleges falu

Archer Tower9B

"Egyetlen ellenfél sem menekülhet az íjászok nyilaitól! Ez a torony egy egyedi váltókarral rendelkezik - a nagyobb hatótávolságot, vagy a gyorsabb támadást részesíted előnyben?"

Nagy lőtávolságú üzemmód

Archer Tower1B Archer Tower2B Archer Tower3B Archer Tower4B
1-es szint 2-es szint 3-as szint 4-es szint
Archer Tower5B Archer Tower6B Archer Tower7B Archer Tower8B Archer Tower9B
5-ös szint 6-os szint 7-es szint 8-as szint 9-es szint

Gyorstüzelő üzemmód

Archer Tower1B Ground Archer Tower2B Ground Archer Tower3B Ground Archer Tower4B Ground
1-es szint 2-es szint 3-as szint 4-es szint
Archer Tower5B Ground Archer Tower6B Ground Archer Tower7B Ground Archer Tower8B Ground Archer Tower9B Ground
5-ös szint 6-os szint 7-es szint 8-as szint 9-es szint

  • Összegzés
    • Az íjásztorony tetején egy íjász található. Ez a védelmi épület célba tud venni légi-, és szárazföldi egységeket egyaránt, azonban csak egyetlen ellenfelet tud célba venni egyszerre.
    • Egy játékos maximum 3 íjásztoronnyal rendelkezhet.
    • Használható nagy lőtávolságú-, és gyorstüzelő üzemmódban is. Mindkét üzemmódnak megvannak a maguk előnyei és hátrányai.
      • Nagy lőtávolságú üzemmódban használt íjásztorony 11 cellányi hatótávval rendelkezik, a másodpercenkénti sebzése viszont sokkalta alacsonyabb lesz. A vele megegyező szintű valamennyi egycélpontú védelmi épület közül a legkisebb a másodpercenkénti sebzése ebben az üzemmódban.
      • A gyorstüzelő üzemmódban használt íjásztorony kétszer olyan gyors lövési sebességgel rendelkezik, mint nagy lőtávolságú üzemmódban, így a sebzése is ezzel megegyezően változik. Azonban ez a hatótávolság rovására megy - 4 cellával kevesebb hatótávval rendelkezik, így a nagy lőtávolságú üzemmódhoz képest 40%-kal kisebb területet fed le.
      • Egy fejlesztést követően a gyorstüzelő üzemmódban használt íjásztorony másodpercenkénti sebzése kétszer annyit emelkedik, mint a nagy lőtávolságú üzemmódúé, így a gyorstüzelő üzemmód másodpercenkénti sebzése mindig kétszer annyi lesz, mint a nagy lőtávolságú üzemmódban használt íjásztoronyé.
    • Az építőmester áthajózhat az elsődleges faluba, hogy korszerűsítse az egyik ott található (legalább 10-es szintű) íjásztornyot, ami ezután szintén átváltható lesz nagy lőtávolságú-, vagy gyorstüzelő üzemmódra. Ehhez legalább 6-os szintű íjásztoronnyal kell rendelkezned az építői bázison. Ne felejtsd el, hogy csupán egyetlen íjásztornyot korszerűsíthetsz az elsődleges faluban!

  • Védelmi stratégia
    • A nagy lőtávolságú üzemmódban használt íjásztorony alkalmas lehet a falakon kívül elhelyezett épületek fedezésére, például lopakodó íjászok és béta vízköpők támadása esetén. Azonban a lopakodó íjászok egyedi képessége, a köpeny néhány másodpercre elrejti őket, és ezidő alatt az íjásztornyok is tehetetlenek ellenük.
    • A gyorstüzelő üzemmódban használt íjásztorony kevésbé hatékony a környező épületek megvédésében, azonban hatásosabbnak bizonyul a szívósabb egységek ellen, illetve a denevérrajok, vagy a csontvázseregek visszaszorításában.
    • Mivel az íjásztornyok egycélpontú védelmi épületek, szórt sebzést okozó védelmekkel (mint például a zúzó) biztosíthatod őket.
  • Támadó stratégia
    • Mivel az íjásztorony egycélpontú védelmi épület, érdemes olyan csapatban támadó egységekkel lerohanni, mint például az őrjöngő barbárok.
    • Használj olyan szívósabb egységeket, mint a boxoló óriások, hogy őket vegyék célba, amíg a további támogató egységeid a falakon kívüli épületek lerombolásával vannak elfoglalva.
    • A nagy lőtávolságú üzemmódban használt íjásztorony meglehetősen alacsony sebzéssel rendelkezik – a vele megegyező szintű lopakodó íjászok, vagy béta vízköpők visszaveréséhez három lövésre van szüksége. Ha lopakodó íjászokat, vagy béta vízköpőket használsz a fedezék nélkül hagyott épületek lerombolására, olyan építményt válassz, amit egyetlen nagy lőtávolságú üzemmódban használt íjásztorony véd, így a támadó egységeidnek elegendő idejük lesz lerombolni azt, mielőtt a torony visszaverné a támadásukat.

  • Fejlesztési különbségek
    • 1-es szinten az íjásztorony egy egyszerű fából készült torony, melynek elemeit kötelek tartják össze. Az építmény egy négyszögletű üreg tetején áll és egy váltókar látható mellette.
    • 2-es szinten az íjásztorony tornácának peremein további deszkalapok jelennek meg. A belső merevítőgerendák felépítése szintén megváltozik.
      Archer Tower1B Broken

      Az íjásztorony romjai

    • 3-as szinten a legtöbb kötélrögzítés eltűnik, a talajban található üreget pedig díszkövek határolják. A váltókar szintén stabilabb alapzatot kap.
    • 4-es szinten a felső tornác peremei rézpánt megerősítést kapnak.
    • 5-ös szinten a megmaradt kötelek is eltűnnek és szegecselt fém illesztések veszik át a helyüket. A rézpánt szürke fémszínűre változik.
    • 6-os szinten a felső tornác sarkait rézlapok fedik be. Az alapzat sarkain további faragott kőtéglák jelennek meg.
    • 7-es szinten a felső tornác is kőlapokkal fedett lesz. A sarkai kékesszürke színűre változnak, a peremei pedig teljes egészében fémmel borítottak. A torony alapzatánál egy fogaskerék látható.
    • 8-as szinten a torony sarkai aranyozott színűre cserélődnek, csakúgy mint a tornyon található szegecsek. A torony kerületén egy aranyozott pánt jelenik meg.
    • 9-es szinten további aranyozott felületek jelennek meg, azonban a keret nem minden eleme kap arany díszítést. Az alapzat körül további kőtéglák jelennek meg, illetve minden oldalról egy-egy kőlépcsővel bővül ki.
    • A torony tetején látható íjászok az íjásztorony fejlesztésével egyidejűleg mennek át megjelenési változásokon.
      • Közvetlenül a felépítése után, az íjásztorony tornácán egyetlen, 1-es (vagy 2-es) szintű íjász tartózkodik.
      • A 4-es szintet elérve a tornácon tartózkodó íjász 3-as (vagy 4-es)´szintű kinézetet kap.
      • A 6-os szintet elérve a tornácon tartózkodó íjász 5-ös szintű kinézetet kap.
      • A 7-es szintet elérve egy második íjász is feltűnik.
      • A 8-as szintet elérve a tornácon tartózkodó íjászok 6-os szintű kinézetet kapnak.

  • Érdekességek
    • Az íjásztorony tetején nem az építői bázison található lopakodó íjászok, hanem az elsődleges faluban kiképezhető íjászok találhatóak.
    • Az íjásztorony egyike azoknak a védelmi épületeknek (az ágyú és a rejtett tesla mellett), amelyek mindkét faluban megtalálhatóak.

  • Ikon leírások
Icon Info Erre az ikonra koppintva láthatóvá válik az íjásztorony információs ablakja, amely tartalmazza például annak szintjét, sebzési típusát, célpontjait, stb.
Icon Upgrade Erre az ikonra koppintva kezdődik meg az íjásztorony fejlesztése a következő szintre, ha elegendő nyersanyaggal rendelkezel hozzá, illetve az építőmester, vagy O.T.T.O nem elfoglalt. Ha az íjásztorony már elérte a maximális szintet, ez az ikon nem jelenik meg.
Icon HoB Erre az ikonra koppintva az íjásztorony azonnal felfejlődik a következő szintre, cserébe egy épületek kalapácsáért (ha rendelkezel ilyen varázstárggyal). Ha az íjásztorony már elérte a maximális szintet, ez az ikon nem jelenik meg.
Icon FinishNow Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe a megjelenített számú gyémántért.
Icon FinishNowBoB Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe egy épületek könyvéért. Ez az ikon csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel legalább egy épületek könyvével.
Icon FinishNowBoE Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe egy mindenségek könyvéért. Ez az ikon csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel legalább egy mindenségek könyvével, épületek könyvével azonban nem.
Icon Cancel Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) a szóban forgó fejlesztés visszavonásra kerül, viszont ebben az esetben csak a fejlesztés árának felét kapod vissza.
Icon LongRange Ez az ikon azt jelzi, hogy az íjásztorony jelenleg nagy lőtávolságú üzemmódban van, vagyis nagyobb hatótávon belül, de csökkentett tüzelési gyakorisággal támadja az ellenséges egységeket. Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha az íjásztorony nagy lőtávolságú üzemmódban van) váltható az íjásztorony gyorstüzelő üzemmódba.
Icon FastAttack Ez az ikon azt jelzi, hogy az íjásztorony jelenleg gyorstüzelő üzemmódban van, vagyis gyorsabban, de csökkentett hatótávval támadja az ellenséges egységeket. Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha az íjásztorony gyorstüzelő üzemmódban van) váltható az íjásztorony nagy lőtávolságú üzemmódba.
Építői kúria szintje 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Elérhető (Darab) 0 1 1 2 2 3 3 3 3
Méret Size
3x3

Nagy lőtávolságú üzemmód

Szint Level Másodpercenkénti sebzés Damage Lövésenkénti sebzés Damage Életpont Hitpoint Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP Szükséges építői kúria szint Builder Hall9
1 35 35 500 12,000 5p 17 2
2 40 40 575 30,000 15p 30 3
3 44 44 661 60,000 84 3
4 48 48 760 250,000 169 4
5 53 53 874 800,000 1n 293 5
6 58 58 1,005 1,200,000 1n 293 6
7 64 64 1,156 2,000,000 2n 415 7
8 70 70 1,329 2,800,000 3n 509 8
9 77 77 1,395 3,600,000 4n 587 9
Hatótáv Range Támadási sebesség Attackspeed Sebzés típusa Damagetype Célba vett egység típusa Target
11 1mp Egyetlen célpont Szárazföldi és légi

Gyorstüzelő üzemmód

Szint Level Másodpercenkénti sebzés Damage Lövésenkénti sebzés Damage Életpont Hitpoint Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP Szükséges építői kúria szint Builder Hall9
1 70 35 500 12,000 5p 17 2
2 80 40 575 30,000 15p 30 3
3 88 44 661 60,000 84 3
4 96 48 760 250,000 169 4
5 106 53 874 800,000 1n 293 5
6 116 58 1,005 1,200,000 1n 293 6
7 128 64 1,156 2,000,000 2n 415 7
8 140 70 1,329 2,800,000 3n 509 8
9 154 77 1,395 3,600,000 4n 587 9
Hatótáv Range Támadási sebesség Attackspeed Sebzés típusa Damagetype Célba vett egység típusa Target
7 0.5mp Egyetlen célpont Szárazföldi és légi
Az Arany Biléta hatásai 10% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 10,800 4p 30mp 16
2 27,000 13p 30mp 28
3 54,000 1ó 40p 77
4 225,000 7ó 10p 160
5 720,000 21ó 30p 278
6 1,080,000 21ó 30p 278
7 1,800,000 1n 19ó 393
8 2,520,000 2n 16ó 480
9 3,240,000 3n 14ó 556
Az Arany Biléta hatásai 15% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 10,200 4p 15mp 15
2 25,500 12p 45mp 27
3 51,000 1ó 40p 77
4 212,500 6ó 40p 154
5 680,000 20ó 20p 270
6 1,020,000 20ó 20p 270
7 1,700,000 1n 16ó 379
8 2,380,000 2n 13ó 468
9 3,060,000 3n 9ó 540
Az Arany Biléta hatásai 20% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 9,600 4p 15
2 24,000 12p 26
3 48,000 1ó 30p 73
4 200,000 6ó 20p 150
5 640,000 19ó 10p 262
6 960,000 19ó 10p 262
7 1,600,000 1n 14ó 369
8 2,240,000 2n 9ó 452
9 2,880,000 3n 4ó 523
Építői bázis épületek
Védelmi épületek ÁgyúDupla ágyúÍjásztoronyRejtett teslaTűzijátékZúzóŐrállásLevegőbombaMulti-mozsárPörkölőÓriáságyúMega-teslaLávavetőFalak
Csapdák: HajítócsapdaRugóscsapdaAknaMega-akna
Nyersanyag épületek Építői kúria (Varázstárgyak) • AranybányaElixírgyűjtőAranytárolóElixírtárolóGyémántbányaO.T.T.O kunyhója
Katonai épületek Építői laktanyaKatonai táborCsillagvizsgálóHarci Gépezet oltára
Egyéb épületek HajóDekorációkTerepakadályokÓratorony