FANDOM

Shop Main Banner

Mik azok az Alkalmazáson belüli vásárlások?Szerkesztés

Az alkalmazáson belüli vásárlások tényleges vásárlási lehetőségek egy bizonyos mobil alkalmazás keretein belül. A felhasználók többnyire azért vásárolnak egy alkalmazáson belül, hogy plusz tartalmakra, vagy képességekre tegyenek szert a választott applikációban (például fejlesztések, korlátozott szintek, virtuális pénz, egyedi karakterek, játékmenet felgyorsítása/fokozása, stb). A vásárlási folyamat közvetlenül az alkalmazáson belül, általában gördülékenyen megy végbe – a digitális terjesztés (bank/szolgáltató) felülete lehetővé teszi a vásárlást és az összegből saját részét levonva (általában 30% körül, vagy több) továbbítja a fennmaradó részt az alkalmazás fejlesztőjének.

A Clash of Clans esetében az alapvető alkalmazáson belüli vásárlások közé a különböző mennyiségű zöld gyémántok tartoznak, amik a játékon keretein belül prémium valutának számítanak. A Clash of Clans-ot ingyenesen le lehet tölteni, de a játékosoknak van lehetősége gyémántokat vásárolni valódi pénzért. Az ilyen típusú játékokat 'Freemium'-nak – az angol free (ingyenes) és premium (fizetős, prémium) szavak összetétele – nevezzük, ami olyan játékokat jelent, melyekkel ingyenesen lehet játszani, viszont ezen felül prémium tárgyak és tartalmak is elérhetőek vásárlás ellenében. Számos ember fizet valódi pénzzel a Clash of Clans játék használatára, ebből kifolyólag ez az egyik legnagyobb bevételű alkalmazás az Apple App Store-ban.

Biztos, hogy jó ötlet ezeket igénybe venni?Szerkesztés

Nagyon sok ember használ gyémántokat, hogy nyersanyagokat szerezzen be, vagy egy bizonyos fejlesztést befejezzen. Azokat a játékosokat, akik nagy mennyiségű gyémántot vásárolnak és fejlesztésre költik azokat (főleg a városháza fejlesztésére) "gemmer"-ekként (gyémánt használó), vagy szimplán "gyémántvásárlókként" emlegetik. Azonban kizárólag a városházát fejleszteni nem a legjobb ötlet. A városházád "gemmelése" (gyémánt használat) azt eredményezheti, hogy kevesebb időd és nyersanyagod marad a további épületek fejlesztésére minden soron következő városháza szinten. Hacsak nem folytatod az épületek "gemmelését", megtörténhet, hogy a nyersanyagaid mennyisége túlságosan korlátozott lesz (túl alacsony szintűek maradnak az elixírgyűjtők és az aranybányák, ami miatt kevesebb zsákmányra tudsz szert tenni a rajtaütések, támadások folyamán). Így a "gemmer" végül képtelen lesz fejleszteni a fennmaradó épületeit, rákényszerül a "gemmelés" folytatására, vagy akár végérvényesen félbehagyja a játékot. Ez utóbbit természetesen mindenki elfecsérelt időként/pénzként veszi tudomásul, így a "gemmerek" nagy valószínűséggel az egységeiket, az épületeiket és nyersagaikat is újabb gemmelések (és további pénzkiadások) árán fogják beszerezni.

Ennek ellenére a gyémántok 'megfelelő' használatával a valutavásárlás jelentősen fel is gyorsíthatja a játékmeneted haladását. Ha nem szeretnél gyémántokat felhasználni azért, hogy például a városházádat 12-es szintűre fejleszd, a védelmi épületeid túlzottan alacsony szinten tartását elkerülve, viszont a gyémántok segítségével felgyorsítod az egységeid kiképzését, gyakrabban tudsz támadást indítani és így több nyersanyagot is szerezhetsz be a rajtaütések során. A gyémántok egy másik felhasználási módja (ha nagyon türelmetlen vagy), hogy a sokáig tartó épületfejlesztések lerövidítésére használod azokat.

Néhányan csupán azért vásárolnak gyémántokat, hogy a harmadik, a negyedik, vagy az ötödik építőkunyhót megépíthessék (általában a harmadikat). Azonban az 1250 trófeát elérve a játékos amúgy is 450 gyémántot kap jutalmul, ami már önmagában majdnem elegendő a harmadik építőkunyhó megvásárlásához. A játékon belüli gyémánt jutalmakról a jutalmak oldalon találhatsz további információkat.

Gyémánt kínálatSzerkesztés

Pocketful of Gems Zsebnyi gyémánt
80

Gem

Pile of Gems Gyémánthalom
500

Gem

Bag of Gems Gyémántos tarisznya
1,200

Gem

Sack of Gems Gyémántos zsák
2,500

Gem

Box of Gems Gyémántos doboz
6,500

Gem

Chest of Gems Gyémántláda
14,000

Gem

HUF 349 Ft 1 790 Ft 3 490 Ft 6 990 Ft 17 990 Ft 36 990 Ft

USD

$0.99 $4.99 $9.99 $19.99 $49.99 $99.99
AUD $7.99 $14.99 $24.99 $64.99 $129.99
GPB £3.99 £7.99 £14.99 £39.99 £79.99
EUR €1.09 €5.49 €10.99 €21.99 €54.99 €109.99
JPY ¥6.00 ¥600 ¥1,200 ¥2,400 ¥6,000 ¥11,800
CHF Fr. 5.00 Fr. 10.00 Fr. 20.00 Fr. 48.00 Fr. 100.00
CNY ¥30.00 ¥68.00 ¥128.00 ¥328.00 ¥648.00
MEX $65.00 $129.00 $259.00 $649.00 $1,299.00
INR ₹300 ₹620 ₹1,200 ₹3,100 ₹6,200
LBP LBP 7,500 LBP 15,000 LBP 30,000 LBP 75,000 LBP 150,000
SR SR 17.99 SR 36.99 SR 74.99 SR 184.99 SR 369.99
PhP PhP 49 PhP 225 PhP 450 PhP 900 PhP 2250 PhP 4500
IDR Rp 59.000 Rp 119.000 Rp 229.000 Rp 599.000 Rp 1.199.000
BRA R$13,99 R$27,99 R$55,99 R$139,99 R$279,99
MYR RM 4.49 RM 16.99 RM 33.99 RM 67.99 RM 169.99 RM 339.99
ZAR R54,99 R109,99 R219,99 R549,99 R1099,99

Különleges ajánlatokSzerkesztés

Nyersanyag csomagokSzerkesztés

A játékosoknak lehetőségük van nyersanyag csomagok vásárlására, amelyek a szokásos módon beszerzett alapanyagokon felül további mennyiségű nyersanyagot biztosítanak. A csomag tartalmazhat aranyat, elixírt, sötét elixírt és/vagy gyémántot, de általában ezeknek a kombinációját foglalja magába. A csomagok a városháza és az építői kúria szintjétől függően különböznek, így a nagyobb mennyiségű nyersanyagokat tartalmazó csomagokat rendszerint csak magasabb szintű városháza és építői kúria elérésével lehet beszerezni.

A megvásárolt mennyisége meghaladhatja a játékos tárolói kapacitását, tehát a nyersanyag ettől függetlenül veszteség nélkül a tárolókba kerül, legalábbis addig, amíg el nem költik azt, vagy egy ellenséges csapat meg nem lovasítja.

Városháza/Építői kúria kezdőcsomagokSzerkesztés

A városháza, vagy az építői kúria fejlesztése után a játékos ajánlatot kaphat egy adott kezdőcsomag megvásárlására is. A kezdőcsomagok többnyire nyersanyagokat és az újonnan hozzáférhető épületeket tartalmazzák. Egy 10-es szintű városháza kezdőcsomagja tartalmazhat például Infernó Tornyokat.

A kezdőcsomagban található épületek esetenként előre felfejlesztett formában is elérhetőek. Egy 7-es szintű építői kúria kezdőcsomagja tartalmazhat például egy 4-es szintű Óriáságyút is.

Klánon belüli ajándékozásSzerkesztés

Átmeneti időre, véletlenszerű események és főleg a karácsonyi időszak alkalmával, a megvásárolt gyémántcsomagok (a "Gyémánthalom"-tól felfelé) klánajándékokat tartalmazhatnak. Ezekkel a csomagokkal 20 klántársadat ajándékozhatod meg.

Megjegyzés: a klánhoz újonnan csatlakozott tagoknak egy órát kell várniuk, hogy jogosultak legyenek a klánajándékok igénybevételére.

Megvásárolt gyémántcsomag Megvásárolt gyémánt mennyisége

Gem

Ajándékozott gyémánt mennyisége

Gem

Gyémánthalom 500 5
Gyémántos tarisznya 1,200 10
Gyémántos zsák 2,500 20
Gyémántos doboz 6,500 50
Gyémántláda 14,000 100
Clan Gift Clan Gift Christmas Clan Gift Chinese
Klánajándék Klánajándék (Karácsonyi) Klánajándék (Kínai)

A klánajándékok ikonjának kinézete annak felhasználásának időpontján és a játékos nyelvi beállításának konfigurációján múlik. A karácsonyi időszak alatt  a klánajándék egy sejthetően gyémántokat tartalmazó, aranyszínű szalaggal díszített lila ajándékdoboz. A klánajándék inden más esemény alatt egy gyémántokkal teli lila zsák formájában jelenik meg. Azonban, ha a játékos kínai nyelvi beállításokkal használja a játékot, mindkét ikon helyébe egy piros zsák kerül, rajta a kínai "fú" írásjellel, ami "jólétet" és "jószerencsét" jelent.

(RED)Szerkesztés

A (RED) gyémántcsomag több Supercell játékban is elérhető minden évben a november-decemberi időszakban. Ez az esemény azóta fordul elő, amióta a Clash of Clans bekapcsolódott az AIDS-mentes generációért küzdő (PRODUCT)RED programba. A (RED) csomag célja, hogy megvásárlásával kinyilváníthasd a program iránti támogatásodat és ezzel segíthess felhívni a figyelmet az AIDS terjedésének veszélyeire – ezért nevezzük ezt "jótékonysági eseménynek" is. Ahhoz, hogy részt vehess ebben az eseményben, nem kell mást tenned, mint megvásárolni a Gyémánthalom csomagot az esedékességi időszakban. Az esemény ideje alatt a csomagokból befolyó összeg 100%-a az AIDS ellen küzdő (RED) alapítvány javára kerül jóváírásra.

Ebben az esedékességi időszakban a Clash of Clans alkalmazás logóján szereplő barbár haja és bajusza piros színűre változik. Ha a jótékonykodás mellett döntesz, kapni fogsz egy köszönetnyilvánító üzenetet a képernyődön egy felugró ablak formájában, ahol is eldöntheted, hogy szeretnéd-e vizuálisan is kinyilvánítani a támogatásodat (átmeneti időre egy piros (RED) kitűző jelenik meg a városházád bejárata fölött).

Ha az esemény időtartamán kívül is szeretnél részt venni az AIDS elleni küzdelemben, látogass el a (PRODUCT)RED weboldalára, ahol további információkat találhatsz erről (angol nyelvtudás szükséges).

Egyéb csomagokSzerkesztés

A nyersanyagokat tartalmazókon felül előfordulnak különböző varázstárgyakat (például Hősök Könyvét) tartalmazó csomagok is. Ezek általában olyan nyersanyagokkal párosítva érhetőek el, amelyek a varázstárgy felhasználásával megegyezőek – egy Hősök Könyvét tartalmazó csomag például egy nagyobb mennyiségű sötét elixírt is tartalmaz, elősegítve a Barbár Király és az Íjász Királynő további fejlesztését.

Arany BilétaSzerkesztés

Az Arany Biléta minden hónapban elérhető a Szezon Kihívások alkalmával. A megszerzésével elérhetővé válik a megannyi megszerezhető Arany nyeremény (varázstárgyak, hős kinézetek, stb.) a nyereményösvényen. Az Arany Biléta ugyanannyiba kerül, mint a Gyémánthalom (500 gyémánt), bármelyik földrészről is játszik a felhasználó.