Clash of Clans Hungarian Wiki
Advertisement
Brady TrapsBB

Push Trap9 Spring Trap5 Mine9 Ground Mega Mine9 Ground
Hajítócsapda Rugóscsapda Akna Mega-akna

  • Összegzés
    • A csapdák olyan viszonylag olcsónak mondható építmények, amelyek rejtve maradnak, amíg egy támadó egység nem aktiválja őket az élesítési hatókörükbe lépve. A megfelelő elhelyezésükkel nagyszerűen lehet fokozni velük a bázis védelmének hatékonyságát.
    • A csapdák – ellentétben más épületekkel – nem jelennek meg a bázis felderítése, megtekintése közben.
    • A csapdák mindig élesítve várják a következő csatát, nem szükséges külön élesíteni őket az elsődleges falu csapdáival ellentétben.
    • Bár a játékosok általánosságban csapdának tekintik, a rejtett tesla nem ebbe a kategóriába sorolandó, mivel a tesla valójában csupán egy rejtett védelmi épület.
    • Habár a csapdák is védelmi épületnek számítanak, valójában nem épületek, így az ellenfelednek nem szükséges élesíteni/elpusztítani őket a 100% okozott kár eléréséhez (és nem is számítanak bele ebbe).
    • A csapdák telepítéséhez nincs szükség az építőmesterre, azonban a fejlesztésükhöz már rendelkezésedre kell állnia.
    • A csapdák felhasználhatóak az ellenséges egységek kitaszítására a bázisról, vagy azok odébb hajítására, illetve az életerejük csökkentésére.
    • Néhány csapda (például az akna és a mega-akna) beállítható, hogy kizárólag szárazföldi-, vagy légi egységeket vegyen célba.

  • Fejlesztési tények
    • Jelen pillanatban mindegyik elérhető csapda rendelkezik fejlesztési lehetőséggel.
    • Miután megvásároltad a boltban, van lehetőséged a csapda fejlesztésére is. A csapda megvásárlásához nincs szükség az építőmesterre; azonban annak fejlesztéséhez már igen.
    • A csapdák fejlesztési ideje viszonylag rövid a védelmi épületekéhez képest – kevesebb ideig tartanak, mint a velük megegyező szintű védelmek fejlesztése.
    • A csapdák eltérő fejlesztési típusokkal rendelkeznek. Némelyik csapda esetén az egységekre vonatkozó teherbírás növekszik (mint a hajítócsapda esetében), míg más csapdáknál az okozott sebzésük emelkedik (például az aknánál).
    • A fejlesztésük alatt a csapdák az ellenség számára is láthatóvá válnak; érdemes erre az időre áthelyezni őket, hogy ezzel összezavarjuk a támadó felet – így nem tudhatják, hogy a bázis mely részein nem lehet csapda. Azonban a fejlesztés befejezését követően ne felejtsd el az eredeti helyére visszatelepíteni a csapdát.
    • A csapdák kizárólag külön-külön fejleszthetőek. Egy csapda felfejlesztésével csak a szóban forgó fog felfejlődni, a többi, ugyanolyan típusú nem.
    • A csapdák nincsenek kihatással az ellenséges egységek csatába küldési helyeire (az épületek által határolt, pirossal jelzett területekre). Vagyis a támadó fél lerakhatja az egységeit olyan csapdák tetejére is, amelyek élesítve, vagy fejlesztés alatt vannak.

  • Csapdák használata
    • Az építői bázis csapdáit nem szükséges újra és újra élesíteni, ellentétben az elsődleges faluban található csapdákkal. Az építői bázison található csapdák a következő csata kezdetekor már élesített állapotban lesznek.
    • Egy bizonyos csapda felfejlesztése és fejlesztési szintje maradandó, azaz élesítés után is megmaradnak. A csapdák az aktiválásukat követően sem 'használódnak', az élesítést követően is megmarad a már elért szintjük.
Építői bázis épületek
Védelmi épületek ÁgyúDupla ágyúÍjásztoronyRejtett teslaTűzijátékZúzóŐrállásLevegőbombaMulti-mozsárPörkölőÓriáságyúMega-teslaLávavetőFalak
Csapdák: HajítócsapdaRugóscsapdaAknaMega-akna
Nyersanyag épületek Építői kúria (Varázstárgyak) • AranybányaElixírgyűjtőAranytárolóElixírtárolóGyémántbányaO.T.T.O kunyhója
Katonai épületek Építői laktanyaKatonai táborCsillagvizsgálóHarci Gépezet oltára
Egyéb épületek HajóDekorációkTerepakadályokÓratorony
Advertisement