Clash of Clans Hungarian Wiki
Advertisement
Push Trap9
"Taszítsd a szárazföldi egységeket az általad választott iránybaó. Hó-rukk!"

Push Trap1 Push Trap2 Push Trap3 Push Trap4
1-es szint 2-es szint 3-as szint 4-es szint
Push Trap5 Push Trap6 Push Trap7 Push Trap8 Push Trap9
5-ös szint 6-os szint 7-es szint 8-as szint 9-es szint

  • Összegzés
    • A hajítócsapda az építői bázison található csapdák egyike.
    • A levegőbe repíti azokat a szárazföldi egységeket, amelyek a teherbírási kapacitásán belül vannak; a légi egységekre viszont nincs hatással. A hajítócsapdára koppintva egy 'X' jelenik meg, amely az egység landolási helyét jelzi.
    • A hajítócsapda önmagában nem okoz sebzést az egységeknek.
    • A hajítócsapda fejlesztésével annak az egységekre vonatkozó teherbírása növekszik, amelyet még képes elhajítani.
    • Ugyanúgy, mint az építői bázis többi csapdáját, a hajítócsapdát sem kell újra élesíteni.
    • A hajítócsapda megépítéséhez nincs szükség az építőmesterre, azonban annak fejlesztéséhez már igen.
    • A hajítócsapda csak bizonyos számú szárazföldi egységre van hatással egyszerre, a teherbírásától függően. A teherbírás az összes, a csapda tetején tartózkodó egység tömegét jelenti.

  • Védelmi stratégia
    • Használd arra a hajítócsapdát, hogy ellökd az ellenséges egységeket a fontosabb épületeidtől (például az építői kúriád, vagy a védelmeid) közeléből.
      • Taszítsd az ellenséges egységeket veszélyes területekre (például a rugóscsapda, vagy a mega-akna élesítési hatósugarába), illetve a nagy sebzést okozó épületek (például a zúzó) közelébe.
    • Akár olyan üres területekre is hajíthatod az ellenségeidet, amely falakkal van körbevéve; így csapdába esnek és a kijutásuk időbe telik.
    • A hajítócsapdák megfelelő elhelyezésével akár egy másik hajítócsapda tetejére is taszíthatod az ellenfeleidet. Ez a stratégia az olyan értékesebb egységek esetén hatásos, mint a boxoló óriás – kitűnő taktika egy támadásuk megakadályozására.
      • Ez a stratégia azonban több hajítócsapdádat veszi igénybe. Nem javasolt erre felhasználni őket, ennél sokkal hatásosabb felhasználási módjai is vannak.
      • Ennek a taktikának egy módosított változata, ha szándékosan csak néhány hajítócsapdát fejlesztesz fel magasabb szintre. A magasabb szintű hajítócsapda egy alacsonyabb szintű hajítócsapdára taszítja az ellenséges egységeket, amely már csak a kisebb tömegű egységeket hajítja tovább. Ezzel a taktikával elérheted, hogy az ellenséges csapatok szétváljanak. Azonban ebben az esetben is fennáll a már említett felhasználási javaslat – érdemes más módon felhasználni a hajítócsapdákat.
  • Támadó stratégia
    • Ha egy ilyen csapdával állsz szemben, érdemes egy feláldozható egységet (például egy őrjöngő barbárt) küldeni a hajítócsapda élesítéséhez.
      • A hajítócsapda rejtve marad, egészen az élesítéséig, így érdemes meghatározni, hová is lett telepítve pontosan.
    • A Harci Gépezetet is igénybe veheted a hajítócsapda élesítéséhez, ugyanis az nincs rá semmiféle hatással.

  • Fejlesztési különbségek
    • A hajítócsapda a 3-as és 6-os szintet elérve megy át jelentős megjelenési változáson.
    • Az első megépítést követően a hajítócsapda 3 nyers deszkaként jelenik meg, amelyek egy rugóhoz vannak erősítve. A deszkákba egy nyíl alakzat van belevésve.
    • 2-es szinten egy-egy szög kerül a hajítócsapda 4 sarkára.
    • 3-as szinten a középre vésett nyíl alakzat fémszínűre változik, a deszkák összeillesztődnek, így nem lesz rés közöttük. A rugó erősebbnek tűnik és aranyozott bevonatot kap.
    • 4-es szinten egy-egy fémlemez kerül a hajítócsapda 4 sarkára.
    • 5-ös szinten a sarkakat fedő lemezek összekapcsolódnak, így a hajítócsapda peremein egy összefüggő fémcsík jelenik meg. A sarkakon lévő szögek bronzszínűek lesznek.
    • 6-os szinten eltűnik a hajítócsapda peremeiről a fémlemez és ismét csak a sarkakon lesz egy borítás, immár aranyozott lemezekkel. A szögek ennek ellenére bronzszínűek maradnak, a nyíl azonban szintén aranyozott bevonatot kap.
    • 7-es szinten (az 5-ös szinthez hasonlóan) a sarkak összekapcsolódnak, ezúttal aranyozott peremekkel.
    • 8-as szinten a deszkák egy fémlemez borítást kapnak, teljesen elfedve azokat.
    • 9-es szinten a hajítócsapda sarkaira egy-egy aranyozott tüske kerül.

  • Érdekességek
    • A hajítócsapda ugyan 90°-os forgatási lehetőséggel rendelkezik, rákoppintva mégis a légseprőnél is megjelenő, kisebb szöget bezáró forgatási nyíl ikon található (a légseprő 45°-os forgatási lehetőséggel rendelkezik), annak ellenére, hogy az építői bázis falainál látható, jobbra mutató forgatási ikon megfelelőbb lenne erre a célra.
    • Az ellenséges egységeket a falak tetejére is rá lehet hajítani. Ebben az esetben az érintett egységek a fal hajítócsapda felőli oldalán bukkannak fel (érnek földet). Extrém esetekben a hajítócsapda akár a bázis sarkába is repítheti a támadó egységeket.
    • A hajítócsapda által ellökött egységek szemmel láthatóan a levegőben repülnek, ennek ellenére továbbra is a szárazföldi egységeket célba vevő védelmi épületek tudják ez idő alatt támadni őket. A tűzijátékok és a levegőbomba nem tudja őket célba venni a levegőben töltött idő alatt.

  • Ikon leírások
Icon Info Erre az ikonra koppintva láthatóvá válik a hajítócsapda információs ablakja, amely tartalmazza például annak szintjét, sebzési típusát, célpontjait, stb.
Icon Upgrade Erre az ikonra koppintva kezdődik meg a hajítócsapda fejlesztése a következő szintre, ha elegendő nyersanyaggal rendelkezel hozzá, illetve az építőmester, vagy O.T.T.O nem elfoglalt. Ha a hajítócsapda már elérte a maximális szintet, ez az ikon nem jelenik meg.
Icon HoB Erre az ikonra koppintva a hajítócsapda azonnal felfejlődik a következő szintre, cserébe egy épületek kalapácsáért (ha rendelkezel ilyen varázstárggyal). Ha a hajítócsapda már elérte a maximális szintet, ez az ikon nem jelenik meg.
Icon FinishNow Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe a megjelenített számú gyémántért.
Icon FinishNowBoB Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe egy épületek könyvéért. Ez az ikon csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel legalább egy épületek könyvével.
Icon FinishNowBoE Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe egy mindenségek könyvéért. Ez az ikon csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel legalább egy mindenségek könyvével, épületek könyvével azonban nem.
Icon Cancel Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) a szóban forgó fejlesztés visszavonásra kerül, viszont ebben az esetben csak a fejlesztés árának felét kapod vissza.
Icon Rotate Erre az ikonra koppintva forgathatod el a hajítócsapdát 90°-kal az óramutató járásával megegyező irányba.
Építői kúria szintje 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Elérhető (Darab) 0 1 2 3 4 4 4 5 5
Méret Size
2x2
Szint Level Teherbírás Icon PushStrengthTrap Költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP Szükséges építői kúria szint Builder Hall9
1 6 1,000 - - 2
2 8 3,000 5p 17 3
3 10 10,000 20p 34 3
4 15 20,000 84 4
5 20 40,000 120 5
6 25 60,000 146 6
7 30 100,000 169 7
8 35 200,000 10ó 189 8
9 40 300,000 12ó 207 9
Az Arany Biléta hatásai 10% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 900 - -
2 2,700 4p 30mp 16
3 9,000 18p 32
4 18,000 1ó 40p 77
5 36,000 3ó 30p 112
6 54,000 5ó 20p 138
7 90,000 7ó 10p 160
8 180,000 180
9 270,000 10ó 40p 195
Az Arany Biléta hatásai 15% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 850 - -
2 2,550 4p 15mp 15
3 8,500 17p 31
4 17,000 1ó 40p 77
5 34,000 3ó 20p 109
6 51,000 134
7 85,000 6ó 40p 154
8 170,000 8ó 30p 174
9 255,000 10ó 10p 191
Az Arany Biléta hatásai 20% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 800 - -
2 2,400 4p 15
3 8,000 16p 30
4 16,000 1ó 30p 73
5 32,000 3ó 10p 106
6 48,000 4ó 40p 129
7 80,000 6ó 20p 150
8 160,000 169
9 240,000 9ó 30p 184
Élesítési hatókör Range Hajítási távolság Icon PushStrengthSweeper Célba vett egység típusa Target
1 cella  6 cella Szárazföldi
Építői bázis épületek
Védelmi épületek ÁgyúDupla ágyúÍjásztoronyRejtett teslaTűzijátékZúzóŐrállásLevegőbombaMulti-mozsárPörkölőÓriáságyúMega-teslaLávavetőFalak
Csapdák: HajítócsapdaRugóscsapdaAknaMega-akna
Nyersanyag épületek Építői kúria (Varázstárgyak) • AranybányaElixírgyűjtőAranytárolóElixírtárolóGyémántbányaO.T.T.O kunyhója
Katonai épületek Építői laktanyaKatonai táborCsillagvizsgálóHarci Gépezet oltára
Egyéb épületek HajóDekorációkTerepakadályokÓratorony