Clash of Clans Hungarian Wiki
Advertisement

Az elsődleges faluban megtalálható hasonló épület: Mozsárágyú

Multi Mortar9

"Nagy hatótávú, többszörösen szórt sebzést okozó tűzerő – ezek a tulajdonságok a maximálisra növelik a célpont eltalálásának esélyét!"

Multi Mortar1 Multi Mortar2 Multi Mortar3 Multi Mortar4
1-es szint 2-es szint 3-as szint 4-es szint
Multi Mortar5 Multi Mortar6 Multi Mortar7 Multi Mortar8 Multi Mortar9
5-ös szint 6-os szint 7-es szint 8-as szint 9-es szint

  • Összegzés
    • A multi-mozsár egy védelmi épület, amit az 5-ös szintű építői kúria elérésével lehet feloldani.
    • Minden támadás esetén négy, szórt sebzést okozó lövedékkel veszi célba a szárazföldi egységeket. Légi egységeket nem tud célba venni.
    • A multi-mozsár lövedékei külön-külön ugyan kis sebzést képesek okozni, együttesen azonban kellően megsebesíthetik az ellenséges egységeket. Továbbá minden lövedék viszonylag nagy szórt sebzési hatókörrel rendelkezik.
    • A multi-mozsár ugyan nagy hatótávval bír, a közelében lévő egységeket azonban már nem tudja eltalálni.
    • Az építőmester segítségével az elsődleges falu egyik, 8-as vagy magasabb szintű mozsárágyúja korszerűsíthető, hogy a multi-mozsárhoz hasonlóan sorozatlövést tudjon leadni. Ehhez azonban a multi-mozsárnak is legalább 8-as szintűnek kell lennie az építői bázison.

  • Védelmi stratégia
    • A bázisod szívében helyezd el a multi-mozsárodat, hogy a lehető legnagyobb beépített területet fedje le, így a lassabb egységek kisebb eséllyel érnek el hozzá.
      • Az előnyödre fordíthatod, hogy a multi-mozsár nem képes célba venni a közelében lévő egységeket; a szívósabb egységek mellé erősítésként hadba küldött lopakodó íjászokat, ágyúkocsikat és éjszakai boszorkányokat veszi majd kezelésbe, így azok nem tudnak olyan nagy károkat okozni.
    • A multi-mozsár szórt sebzést okozó lövedékei nagyszerűen alkalmazhatóak a csapatban támadó-, vagy alacsony életponttal rendelkező egységek ellen – a magasabb életponttal rendelkező egységek azonban sokáig lefoglalhatják, így akár könnyű célponttá is válhat. Főleg lopakodó íjászok és az ejtőhajó csontvázai ellen hasznos, de őrjöngő barbárok, éjszakai boszorkányok és ágyúkocsik ellen is kiváló.
    • Mivel nem képes célba venni a közelében lévő egységeket, érdemes az egyik zúzó mellett elhelyezni, ugyanis azok is magas, szórt sebzéssel rendelkező védelmi épületek. Azonban a zúzó alacsony hatótávval is rendelkezik, így nem tudja teljes mértékben lefedni a multi-mozsár vakfoltjába eső kört. Mindezek mellett ezek közül egyik védelem sem alkalmazható légi egységek ellen; a bázis elrendezésekor ezt is érdemes figyelembe venni.
    • A multi-mozsár megakadályozhatja, hogy a bombavetők túl nagy kárt okozzanak a bázisodban. Ha a bombavető szintje fele annyi, vagy kevesebb, mint a multi-mozsár szintje, egyetlen négyes sortűz is képes azt kiiktatni.
  • Támadó stratégia
    • Érdemes légi egységeket használni a multi-mozsár ellen, mivel az nem képes őket célbe venni.
    • Használj szívósabb egységeket (például boxoló óriásokat, vagy a Harci Gépezetet) a multi-mozsár figyelmének lekötésére, amíg a többi egységeddel lerohanod az ellenséges bázist. Ügyelj rá, hogy a szívósabb egységek ne kerüljenek be a multi-mozsár vakfoltjába, különben az újabb célpontot fog keresni magának.
    • Ha nem szívósabb egységekkel támadsz, igyekezz a multi-mozsár közelébe férkőzni, hogy ne tudjon célba venni.
    • Ügyelj rá, hogy elszórtan küldd csatába az egységeidet – így kizárólag egyesével tudja majd őket célba venni.

  • Fejlesztési különbségek
    • A multi-mozsár 3-as, 5-ös, 7-es és 9-es szinten megy át jelentős megjelenési változáson.
    • 1-es szinten a multi-mozsár három, összekötözött mozsárágyúként jelenik meg, amelyek egy fából készült szerkezetből merednek ki. A szerkezet szintén kötelekkel van összeerősítve.
    • 2-es szinten egy negyedik ágyúcső is csatlakozik az első háromhoz. Az alapzat kissé megemelkedik, a kötelek pedig eltűnnek róla.
    • 3-as szinten az alapzat további merevítő deszkákat kap. Az ágyúcsöveket összetartó kötelet egy fémpánt váltja fel, maguk az ágyúcsövek pedig vékonyabb falúak és hosszabbak lesznek.
    • 4-es szinten az alapzat sarkai vörösfémlemez rögzítést kapnak. Az ágyúcsövek egyvonalba igazodnak, még nagyobbá válnak és középen egy-egy vörösfém pánttal egészülnek ki.
    • 5-ös szinten az alapzat sarkaira erősített lemezek fémszínű szürkére változnak, a fából készült szerkezet alá pedig egy kőtalapzat is kerül. A vörösfém pántokat egy-egy aranyszín gyűrű váltja fel.
    • 6-os szinten a sarkakon lévő szegecseket fém fülek váltják fel. Egy-egy nagy fogaskerék jelenik meg a mozsár szemközti oldalain, az ágyúcsövek pedig újfent kissé nagyobbá válnak. A lövedékei sötét színű sziklákká változnak.
    • 7-es szinten a fém fülek szegecselt aranyszín lemezekre cserélődnek, a két fogaskerék szintén aranyozott bevonatot kap.
    • 8-as szinten az ágyúcsövek összetartó fémpánt is aranyszínűre változik, a sarkakon lévő lemezek pedig aranyozott füleket kapnak.
    • 9-es szinten a multi-mozsár világosabb sárga színekben pompázik; az előző szinteken megjelenő aranyozott felületek sárgásabb részleteket kapnak. A sarkakon elhelyezkedő füleket hatszögletű csavarok váltják fel, a mozsár oldalai pedig további fém lemezelést kapnak.

  • Érdekességek
    • Bár 1-es szinten csak három ágyúcsővel rendelkezik, a multi-mozsár ettől függetlenül négy lövést ad le sorozatonként (valószínűsíthetően azért, hogy a további szintekkel megegyező legyen).
    • A lövedékek egyetlen ágyúcsőből kerülnek kilövásre, annak ellenére, hogy a multi-mozsár négy ágyúcsővel rendelkezik.

  • Ikon leírások
Icon Info Erre az ikonra koppintva láthatóvá válik a multi-mozsár információs ablakja, amely tartalmazza például annak szintjét, sebzési típusát, célpontjait, stb.
Icon Upgrade Erre az ikonra koppintva kezdődik meg a multi-mozsár fejlesztése a következő szintre, ha elegendő nyersanyaggal rendelkezel hozzá, illetve az építőmester, vagy O.T.T.O nem elfoglalt. Ha a multi-mozsár már elérte a maximális szintet, ez az ikon nem jelenik meg.
Icon HoB Erre az ikonra koppintva a multi-mozsár azonnal felfejlődik a következő szintre, cserébe egy épületek kalapácsáért (ha rendelkezel ilyen varázstárggyal). Ha a multi-mozsár már elérte a maximális szintet, ez az ikon nem jelenik meg.
Icon FinishNow Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe a megjelenített számú gyémántért.
Icon FinishNowBoB Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe egy épületek könyvéért. Ez az ikon csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel legalább egy épületek könyvével.
Icon FinishNowBoE Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) azonnal befejeződik a szóban forgó fejlesztés, cserébe egy mindenségek könyvéért. Ez az ikon csak akkor jelenik meg, ha rendelkezel legalább egy mindenségek könyvével, épületek könyvével azonban nem.
Icon Cancel Erre az ikonra koppintva (ami csak akkor jelenik meg, ha egy fejlesztés éppen folyamatban van) a szóban forgó fejlesztés visszavonásra kerül, viszont ebben az esetben csak a fejlesztés árának felét kapod vissza.
Építői kúria szintje 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Elérhető (Darab) 0 0 0 0 1 1 1 1 1
Méret Size
3x3
Szint Level Másodpercenkénti sebzés* Damage Lövésenkénti sebzés Damage Életpont Hitpoint Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP Szükséges építői kúria szint Builder Hall9
1 14 25 500 600,000 169 5
2 15 28 575 700,000 12ó 207 5
3 17 31 661 800,000 1n 293 5
4 19 34 760 1,000,000 2n 415 5
5 20 37 874 1,200,000 3n 509 5
6 23 41 1,005 1,600,000 3n 509 6
7 25 45 1,156 2,500,000 4n 587 7
8 28 50 1,329 3,500,000 5n 657 8
9 31 55 1,395 4,500,000 5n 657 9
Az Arany Biléta hatásai 10% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 540,000 7ó 10p 160
2 630,000 10ó 40p 195
3 720,000 21ó 30p 278
4 900,000 1n 19ó 393
5 1,080,000 2n 16ó 480
6 1,440,000 2n 16ó 480
7 2,250,000 3n 14ó 556
8 3,150,000 4n 12ó 623
9 4,050,000 4n 12ó 623
Az Arany Biléta hatásai 15% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 510,000 6ó 40p 154
2 595,000 10ó 10p 191
3 680,000 20ó 20p 270
4 850,000 1n 16ó 379
5 1,020,000 2n 13ó 468
6 1,360,000 2n 13ó 468
7 2,125,000 3n 9ó 540
8 2,975,000 4n 6ó 605
9 3,825,000 4n 6ó 605
Az Arany Biléta hatásai 20% kedvezmény elérése esetén
Szint Level Építési költség GoldB Építési idő Stopwatch Szerzett tapasztalat XP
1 480,000 6ó 20p 150
2 560,000 9ó 30p 184
3 640,000 19ó 10p 262
4 800,000 1n 14ó 369
5 960,000 2n 9ó 452
6 1,280,000 2n 9ó 452
7 2,000,000 3n 4ó 523
8 2,800,000 4n 587
9 3,600,000 4n 587
Hatótáv Range Támadási sebesség Attackspeed Sebzés típusa Damagetype Célba vett egység típusa Target
4-13 cella 4 lövés minden 5. másodpercben Szórt sebzés - 3 cella Szárazföldi

*A másodpercenkénti sebzés értékei csupán megközelítőek, a játékon belül így jelenítődnek meg; a multi-mozsár nem feltétlenül okoz ilyen mértékű sebzéseket abban az esetben, ha éppen nem használja ki az összes lehetséges lövését egy sorozaton belül.

Építői bázis épületek
Védelmi épületek ÁgyúDupla ágyúÍjásztoronyRejtett teslaTűzijátékZúzóŐrállásLevegőbombaMulti-mozsárPörkölőÓriáságyúMega-teslaLávavetőFalak
Csapdák: HajítócsapdaRugóscsapdaAknaMega-akna
Nyersanyag épületek Építői kúria (Varázstárgyak) • AranybányaElixírgyűjtőAranytárolóElixírtárolóGyémántbányaO.T.T.O kunyhója
Katonai épületek Építői laktanyaKatonai táborCsillagvizsgálóHarci Gépezet oltára
Egyéb épületek HajóDekorációkTerepakadályokÓratorony