FANDOM

Clash of ClansSzerkesztés

Fejlesztő: SupercellSzerkesztés

Clash Logo
A Clash of Clans egy freemium stratégiai játék. A többjátékos módban a felhasználóknak lehetőségük van közösséget építeni, seregeket kiképezni és más játékosokat megtámadni (arany és elixír fosztogatás céljából a saját védelmeik fejlesztésére). A Clash of Clans egy interaktív játék, amelyben a játékosok kommunikálhatnak egymással egy chat felület segítségével, illetve csatlakozhatnak klánokhoz, hogy segíthessék egymást.

Játék információk | Fandom információk | Gyakran ismételt kérdések | Kapcsolattartási információk
A fejlesztőknek köszönhetően a játékipar és az internet immár egy rohamosan növekvő szervezetté váltak, ami példátlan tempóban lesz egyre inkább elérhető minden korosztály számára. Emiatt a terjeszkedés miatt a szülők és a gondviselők sajnos akaratukon kívül is könnyedén átsiklanak a világháló veszélyei és a felnőtt tartalmak felett. A Szülők oldala annak érdekében készült, hogy alapvető információkkal szolgálhassunk a Clash of Clans játékról, illetv erről a weboldalról. Ezeknek a tudatában mindenki szabadon eldöntheti, hogy a játék és a weboldal tartalma megfelelő-e a gyermekeik számára.

Játék információkSzerkesztés

Általános információk | Információk a Többjátékos módról | Információk a játék tartalmáról | Költségek

Általános információkSzerkesztés

Cím: Clash of Clans
Fejlesztő: Supercell
Besorolás: 9+
Leírás: A Clash of Clans egy online többjátékos stratégiai játék. A játékosok úgy építhetik fel saját bázisukat, hogy virtuális valutáért (arany, elixír, sötét elixír és gyémántok) ingóságokat szereznek be egy játékon belüli áruházban.

Az épületeik fejlesztésével újabb tárgyakat és ingóságokat oldanak fel, illetve új képességekre tehetnek szert. Seregek kiképzésével (amelyek szintén fejleszthetőek nagyobb sebzés és életpont eléréséért) és más játékosok bázisának megtámadásával további nyersanyagokra tehetnek szert, amikkel aztán még tovább fejleszthetik a saját ingóságaikat. A védelmi épületeik megépítésével és fejlesztésével visszaverhetik más játékosok támadásait. A Clash of Clans egy freemium alkalmazás; ingyenesen lehet letölteni és játszani, azonban a felhasználóknak lehetőségük van a gyorsabb fejlődésre valódi pénzért cserébe.

A játékosok kiválaszthatják, melyik egységekből mennyit szeretnének kiképezni elixírért és sötét elixírért cserébe. A kiképzett egységeket ezután fel lehet használni más játékosok online megtámadására, így szerezve még több aranyat, elixírt és sötét elixírt. Szintén a játék része az egyjátékos hadjárat, ahol a seregünket (az ez esetben) nem játszható karakterként szolgáló koboldok ellen is hadba küldhetjük. A hadjárat mód keretein belül ugyanúgy fosztogathatunk aranyat és elixírt, azonban a játékosok itt nem gyűjthetnek trófeákat a falvak lerombolása esetén. A felhasználók által kiképzett egységek megjelennek ugyan a bázis katonai táboraiban, de nem védik meg a játékos faluját egy esetleges támadás esetén. Kizárólag a klánkastélyban tartózkodó egységek (melyeket a klántársak tudnak erősítésként felajánlani) és a hősök képesek megvédeni a bázist ilyen esetben.

A játék célja nem más, mint a trófeák gyűjtése. Bár az arany és az elixír szintén fontos, hogy a játékosok felfejleszthessék a bázisukat, a nagyszámú összegyűjtött trófea abban is segíthet, hogy a felhasználó csatlakozhasson "elitebb", színvonalasabb klánokhoz. A magasabb trófeaszám esetén a győztes harcok is jövedelmezőbb nyereményeket biztosítanak.

A Clash of Clans korlátozott csapatjátékosi vonásokkal rendelkezik. A játékosok csatlakozhatnak egy klánhoz, vagy alapíthatnak maguknak egyet, amelybe összesen ötven felhasználó léphet be. A klántársak kapcsolatban maradhatnak egymással a 'klánchat' használatával, illetve erősítést küldhetnek egymás klánkastélyaiba. A klánháborúk alkalmával pedig közösen küzdhetnek meg más klánokkal, további nyeremények reményében.

A játék tartalmazott egy 'világchat' névre keresztelt kommunikációs felületet is, ahol a játékosok a világ bármely részéről felvehették egymással a kapcsolatot, nem csak egyazon klánon belül. Ezt az eszközt azonban a játék fejlesztői a 2019 októberében napvilágítot látott frissítés keretein belül eltávolították, arra hivatkozva hogy "nincs elég erőforrásuk a felhasználók megvédésére a számtalan kéretlen tartalommal és provokációval szemben" egy ilyen méretű globális felületen. A világchatet végül egy toborzásra alkalmas felülettel helyettesítették, ahol a felhasználók hasonló beállítottságú játékosokat és klánokat kereshetnek maguknak. Ez a funkció a klánok szemszögéből is használható alkalmas tagok keresésére és toborzására. A világchat eltávolítása azonban általános felháborodást szült a felhasználók zöménél – még a mai napig rengeteg olyan hozzászólással találkozhatunk a Clash of Clans-szal kapcsolatos felületeken, amelyek a világchat visszakövetelését taglalják.

A játék enyhén erőszakos, rajzolt jeleneteket is tartalmaz.

Műfaj: Stratégia
Időtartam: Folyamatos
Nehézség: A játékon belüli tapasztalattól függően változhat
Biztonsági problémák: Jelenleg nem ismertek

Információk a Többjátékos módrólSzerkesztés

Online Többjátékos mód: Elérhető
Csapatjáték: Korlátozott
Hanghívás: Nem elérhető
A közösség korosztálya: 9 éves kor felett
Közösségi magatartás: Változó

Információk a játék tartalmárólSzerkesztés

ESRB: Ismeretlen
PEGI: Ismeretlen
ACB: Ismeretlen

ESRB (Entertainment Software Rating Board): Szórakoztató Szoftvereket Minősítő Tanács

PEGI (Pan European Game Information): Egységes Európai Játékinformációs Rendszer

ACB (Australian Classification Board): Ausztrál Osztályozó Tanács

KöltségekSzerkesztés

Leírás: Ingyenes; iOS vagy Android telefon hozzáférés szükséges
Játékon belüli vásárlások: Az alkalmazáson belüli vásárlási lehetőségek ("mikrotranzakciók") elérhetőek, de nem kötelezőek
Szerencsejáték elemek: Nincsenek

Fandom (ex-Wikia)Szerkesztés

Fandom információkSzerkesztés

Felügyelet | Célközönség | Fiókbeállítás | Hivatalos státusz

A weboldal karbantartása és felügyeleteSzerkesztés

Ez az oldal egy (a Clash of Clans játékról található minden adat rögzítésére szolgáló) enciklopédikus adatbázis, amelyet a nagyközönség szerkeszt és tart karban, akár névtelenül, akár egy regisztrált fiókon keresztül. Az ezen az oldalon található információk először egy (megbízhatóság és tapasztalat alapján válogatott) önkéntesek általi felülvizsgálaton esnek át – ez azt jelenti, hogy minden oda nem illő tartalom ellen intézkedést tesznek, még ha ez esetenként időigényes is számukra.

Ennek az oldalnak a tárhelyét a Fandom (ex-Wikia), egy san francisco-i székhelyű wiki webtárhely szolgáltató és -fejlesztő cég biztosítja, így közvetlenül a Fandom személyzete és képviselőik ellenőrzik. Ugyanúgy, mint a Fandom oldal, ez a lap is betartja a rá vonatkozó amerikai szövetségi és állami törvényeket, hogy a megfelelő védelmet és élményt biztosíthassa a felhasználók számára.

CélközönségSzerkesztés

Mint Fandom tárhelyű wiki, ez az oldal is betartja a rá vonatkozó amerikai szövetségi törvényeket, így a megosztott tartalmakat (a gyermekek online adatvédelméről szóló törvény értelmében) a 13 életévüket betöltött felhasználók számára tartja fenn.

Fiókbeállítás és költségekSzerkesztés

A Fandom oldalainak böngészéséhez nincs szükség regisztrált fiókra, azonban egy fiók létrehozása olyan további lehetőségekre (például közösségi modulok, csökkentett számú hirdetések) is kiterjed, amelyek tovább fokozzák a felhasználói élményt. A Fandom hozzáférést biztosít tartalmainak szerkesztésére a nem regisztrált felhasználók számára is, azonban ebben az esetben a felhasználó IP címe válik nyilvánosan láthatóvá, biztosítva ezzel a szerkesztő kilétét és a közreműködés idejét. Fiókot bárki létrehozhat, aki betöltötte a 13. életévét, de ehhez szükség van a felhasználó születési dátumára és az email címére a fiók megerősítéséhez. A Fandomot minden felhasználó díjmentesen használhatja, akár rendelkezik fiókkal, akár nem.

Figyelembe véve, hogy az oldal tartalma részben 13 éves kor alatti gyermekeknek szól, regisztrált fiók nélküli felhasználók nem szerkeszthetik a lapokat.

Nem hivatalos státuszSzerkesztés

A Fandom nem áll támogatói viszonyban, sem bármilyen más kapcsolatban a Supercellel, az Apple-lel, vagy a Google-lel, így nem minősül hivatalosan jóváhagyott tájékoztató weboldalnak. Az oldalon összegyűjtött és megjelenített információk a Clash of Clans játékkal kapcsolatban kizárólag az amerikai szövetségi törvények által is jóváhagyott méltányos használati alaptételek keretein belül jöhettek létre.

Gyakran ismételt kérdésekSzerkesztés

Mennyi idősen játszhat a gyermekem a Clash of Clans-szal?Szerkesztés

Az Apple App Store és a Google Play Áruház szerint a játék a 9. életévüket betöltött felhasználók számára ajánlott.

Milyen előfizetések szükségesek a Clash of Clans-hoz?Szerkesztés

Pénzbeni előfizetés nem szükséges.

Kapcsolattartási információkSzerkesztés

Fandom kapcsolattartási információkSzerkesztés

Fandom: Fandom személyzet - Kapcsolattartási oldal

Játék kapcsolattartási információkSzerkesztés

Supercell: Kapcsolattartási oldal

App Store és Google Play Áruház kapcsolattartási információkSzerkesztés

Apple App Store: Támogatás
Google Play Áruház: Támogatás

Az email rendszer használatához regisztrált fiók szükséges. A fiókkal nem rendelkező felhasználóknak az üzenőfalak használata javasolt.
A külső támogatási információkat más független cégek üzemeltetik, ez az oldal és a Fandom nem garantálja a válaszadásukat.