Wikia

869E688B-4244-40D8-AFAA-0E460DFECF9C
3269EE25-C21D-47A3-9929-A041E0FA5C99
Level 1-4

Over

  • De ijsgolem in de eenheid die je ontgrendelt bij je duistere kazerne level 8.
  • De ijsgolem kan veel schade hebben, en als hij doodgaat bevriest hij alles in zijn radius. Dit doet echter geen schade
  • De ijsgolem verkiest verdedegingswerken boven al het andere. Hij zal het clankasteel niet zien als een verdegegingswerk, maar de verdedigende nobele wachter en de giga tesla(als geactiveerd) wel.

Aanvalsstrategieen

  • Een goede strategie is om eerst ijsgolem te plaatsen en dan te wachten totdat ze alle splash damage(Gebiedsschade)verdedigingswerken hebben uitgeschakeld en dan eenheden zoals barbaren en boogschutters te plaatsen.
  • Gezien het feit dat de ijsgolem zel weinig schade doet, is het aanbevolen om achter de ijsgolem eenheden te zetten die veel schade doen, zoals de tovenaar of de heks.
  • De ijsgolem is een goede counter voor de single target infernotoren. Omdat hij deze bevriest as hij doodgaat, kan deze makkelijk worden vernield door je andere troepen.

Hoe te verdedigen?

  • Ijsgolems, vergelijkbaar met reuzen en lavahonden, zijn eenheden met veel HP die kunnen worden gebruikt als een leven schild om de andere eenheden veel schade te laten doen. Zorg dus dat de ijsgolem(s) inzet midden staan van je verdediging.
  • De ijsgolem is niet alleen een goedin de aanval, maar ook in je clankasteel. Ze kunnen namelijk niet alleen veel schade overleven, maar ook de aanvallende troepen bevriezen, zodat je andere clankasteeltroepen en je verdedigingswerl er veel schade op kunnen doen.

Extra info

  • Je kan maximaal 18 ijsgolems hebben als je alle legerkampen op het maximum level hebt. Dit worden er 20 als je de 2 erbij meerekent die in het clankasteel kunnen. Op het slagveld kan je er 6 extra hebben met 3 volledig geüpgradede kloonspreuken.
  • De ijsgolem splitst niet in 2 golempjes als hij sterft, zoals de golem.
Troepen/Spreuken
Elixirtroepen BarbaarBoogschutterReusKoboldMuurbrekerBallonTovenaarHelerDraakP.E.K.K.ABabydraakMiner
Duistere troepen GunstelingVarkensruiterValkyrieGolem (Golempje) • Heks (Skelet) • LavahondBowlerIjsgolem
Helden
       • Barbarenkoning • BoogschutterskoninginNobele wachter
Elixirspreuken BliksemspreukGenezingsspreukWoedespreukSprongspreukVriesspreuk
Duistere spreuken GifspreukAardbevingsspreukHaastspreuk
Niet beschikbaar Kerstmanspreuk