Balon

"Te awansowane szkielety zmieniły swoją radość z niszczenia ścian na radość z niszczenia budowli obronnych. Rozstaw je na polu bitwy, aby pozbyć się nieznośnych moździerzy i dział !"

Streszczenie

  • Balon to szósta jednostka odblokowywana w Barakach , i jednocześnie pierwsza jednostka latająca.
  • Głównym celem balonów są budynki obronne.
  • Są to najwolniejsze i najwolniej atakujące jednostki w grze.
  • Balon atakuje, zrzucając na cel bomby, zadające obrażenia na małym obszarze. Gdy zginie, zrzuca dodatkową bombę.
  • Szkielet w balonie wygląda dokładnie jak Wall Breaker.

Strategia ataku

  • Balony to mocne jednostki, z racji bardzo dużych obrażeń, jednak są wrażliwe na atak Wież Przeciwlotniczych, dlatego należy zadbać o to, aby jak najwięcej takich wież było zniszczonych lub zajętych atakowaniem czego innego zanim Balony zostaną wyłożone.
  • Należy również uważać na jednostki z Clan Castle mogące atakować cele powietrzne.
  • Sporo kłopotu mogą również przysporzyć Wieże Maga i X-Bowy.
  • Dobrą taktyką jest używanie Balonów ze Smokami lub Lava Houndami, które będą osłaniać Balony w trakcie dokonywania dzieła zniszczenia.
  • Balony, z racji swojej powolności, sprawdzają się dobrze z Miksturą Gniewu lub Miksturą Szybkości, które je przyspieszą.
  • Balony są niezwykle przydatne w Kampanii dla pojedynczego gracza. Wystarczy zniszczyć wszystkie budowle będące w stanie atakować jednostki powietrzne, a następnie postawić pojedynczy Balon. W Kampanii nie ma limitu czasu, więc Balon zniszczy całą bazę.

Strategia obrony

  • Balony są powolne, więc Wieża Przeciwlotnicza na odpowiednim poziomie, jest w stanie sobie poradzić, o ile nie natrafi na większą grupę balonów.
  • Na większe grupy skuteczna jest Bomba Powietrzna, jednak pojedyncza tego rodzaju pułapka nie jest w stanie zniszczyć Balona.
  • Dwie Bomby Powietrzne obok siebie są w stanie zniszczyć natychmiastowo hordę Balonów na niższych poziomach.
  • Jednostki z Clan Castle, takie jak Łuczniczka , Mag , Smok czy Lava Hound są skuteczne na Balony.
  • Balony umieszczone w Clan Castle są zabójcze przeciwko jednostkom naziemnym, ale mogą być łatwo pokonane przez atak z powietrza.

Różnice przy ulepszaniu

  • Wygląd szkieletu w Balonie odpowiada wyglądowi Wall Breakera na podobnym poziomie.
  • Na początku, balon jest zbudowany z drewnianego kosza i czerwonej powłoki przymocowanych do siebie linami.
  • Na poziomie 3 do powłoki zostaje przyczepiona drewniana osłona.
  • Na poziomie 5 do kosza są przyczepione kolce.
  • Na poziomie 6, kolor powłoki zmienia się na czarny z namalowaną białą czaszką. Osłona zmienia się z drewnianej na metalową.
  • Na poziomie 7, kolce na koszu stają się dłuższe. Na osłonie pojawiają się małe, złote kolce.
  • Na poziomie 8, kolor Balona zmienia się z powrotem na czerwony, ale czaszka nie znika. Kolce na koszu znikają, a te na osłonie stają się metalowe i grubsze, ale jest ich mniej. 

Ciekawostki

  • Balon to jedyna jednostka posiadająca animację śmierci.
  • Balon to też jedyna jednostka latająca nie posiadająca skrzydeł.

Preferowany cel Rodzaj ataku Zajmowane miejsce Czas szkolenia Szybkość poruszania Szybkość ataku Wymagany poziom Baraków Zasięg
Budowle obronne Wręcz(Tylko naziemne) 5 2m 10 3 s 6 0.5 pola
Poziom Obrażenia na sekundę (DPS) Wytrzymałość Koszt wyszkolenia (Elixir) Koszt ulepszenia (Elixir) Wymagany poziom Laboratorium Czas ulepszania
1 25 150 2,000 N/A N/A N/A
2 32 180 2,500 150,000 2 12 h
3 48 216 3,000 450,000 4 1 d 12 h
4 72 280 3,500 1,350,000 5 2 d
5 108 390 4,000 2,500,000 6 3 d 12 h
6 162 545 4,500 6,000,000 7 6 d 12 h
7 198 690 5,000 9,500,000 9 11 d 12 h
8 236 840 5,500 12,000,000 10 14 d
Armia Głównej Bazy
Jednostki BarbarzyńcaŁuczniczkaGigantGoblinWall BreakerBalonCzarodziejHealerSmokP.E.K.K.ABaby DragonMinerElectro Dragon
Jednostki Dark Elixir MinionHog RiderValkyrieGolem (Golemite) • Witch (Skeleton) • Lava Hound (Lava Pup) • BowlerIce Golem
Herosi Król barbarzyńcówKrólowa ŁuczniczekGrand Warden
Mikstury Lightning SpellHealing SpellRage SpellJump SpellFreeze SpellClone Spell
Mikstury Dark Elixir Poison SpellEarthquake SpellHaste SpellSkeleton SpellBat Spell
Maszyny Oblężnicze Wall WreckerBattle BlimpStone Slammer
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.