Clash of Clans Wiki
Advertisement

Trofea są podstawą statusu gracza, który je zdobywa. Można je zyskać lub stracić podczas wygranej lub przegranej walki w trybie Multiplayer. Trofea można również otrzymywać lub tracić, gdy odbywa się natarcie na wioskę. Jeśli Twoja obrona wygrywa - zyskujesz trofea, jeśli atakujący wygrywa - trofea tracisz. Są trzy powody zbierania i kontrolowania ilości trofeów:

  1. Aby podnieść rangę w różnych rankingach liderów: My League [Moja liga], Top Clans [Najlepsze klany], Top Players [Najlepsi gracze] (Global [globalnie] i Local [lokalnie - narodowość gracza])] i Friends [wśród przyjaciół po połączeniu z kontem Facebook].
  2. Aby kontrolować poziom przeciwnika, którego możesz zaatakować.
  3. Aby kontrolować poziom przeciwnika, który może zaatakować ciebie.

Ranking liderów[]

Ranking liderów oparty jest na liczbie zdobytych trofeów przez gracza lub klan. W każdym rankingu, prezentowana jest lista 200 najlepszych. Dodatkowo, w globalnym rankingu najlepszych klanów (Top Clans - Global), jeżeli Twój klan nie zajmuje jednej z pozycji wśród 200 najlepszych - pokazywana jest jego pozycja po przewinięciu listy do samego końca. Prezentowana jest wówczas część listy w postaci: dwa lepsze klany, Twój klan, dwa gorsze klany. Żeby zobaczyć jak jak liczone jest zdobywanie trofeów, zobacz Ranking klanów.

Dopasowywanie[]

Kiedy wybierasz wioskę do natarcia, zostajesz porównany z innymi, którzy mają tą samą liczbę trofeów jak ty. (UWAGA: dokładna liczba i mechanika dopasowania nie są znane. Jednakże, obecnie można atakować/można być zaatakowanym przez graczy z różnicą liczby trofeów tak znaczną i wynoszącą około 230 - od kwietnia 2013 roku.

Bardzo popularną taktyką, wśród graczy o wysokim poziomie, jest celowe utrzymywanie liczby trofeów na niskim poziomie, aby natarcie dopasowane było ze słabszym graczem. Potoczna nazwa tego brzmi "farming".

Nagrody dla najlepszych klanów[]

TopClansGlobalLeaderboard

Gracze rywalizują ze sobą aby mieć jak najwięcej trofeów i doprowadzić ich klan na szczyt rankingu aby otrzymać Klejnoty (Gems). Na koniec dwutygodniowego okresu, 3 najlepsze klany otrzymują nagrodę w postaci Klejnotów, która dzielona jest po równo pomiędzy 10 najlepszych graczy klanu.

Nagrody są następujące:

  • Pierwsze miejsce klanu: 20 000 Klejnotów (po 2 000 Klejnotów (Gems) dla 10 najlepszych graczy).
  • Drugie miejsce klanu: 10 000 Klejnotów (po 1 000 Klejnotów (Gems) dla 10 najlepszych graczy).
  • Trzecie miejsce klanu: 6 000 Klejnotów (po 600 Klejnotów (Gems) dla 10 najlepszych graczy).
Wbrew temu, co jest postrzegane przez wielu graczy na niskim poziomie i z małą liczbą trofeów, system nagradzania w żaden sposób nie przynosi znaczących korzyści dla graczy z czołówki. Tak naprawdę, jak zgłaszał osobiście Jorge Yao, zdobyte klejnoty "nie są nawet zauważalne" w porównaniu z ich liczbą, jaką wydaje się w ciągu jednego dnia.
Advertisement